lördag 11 augusti 2012

Augustimitt

 

 

Vi är halvvägs in i augusti, skolstart närmar sig och några av de sista dagarna i Alidakurvan. Tjejerna har huserat här i några dagar och sover så gott i vårt södra vindsrum under sänghimmeln.

Bilderna ovan:
1. Ängen nedanför kurvan en kväll i augusti.
2. Fina gamla stora koppen, fyndad längst in i kökksskåpet, god att dricka ur.
3. Den sörjande modern vid soldatgravarna i Ylitorneå, Finland. När jag var liten undrade jag varför hon var så ledsen och min mormor sa "för att hon mist så många barn", i dag förstår jag bättre.
4. Vi tittade till släktgravarna på den fina kyrkogården i Ylitorneå, jag och kyrkogårdar :), tycker denna är bland de vackraste och smakfullaste jag sett.

Nu ska vi njuta till musik på vår superfyndade Planar 2 skivspelare. Måste ta hit alla mina LP skivor, det var så länge sedan jag lyssnade på dom...sen väntar bastubad.

Och jag är GLAD!!! Jag vann en fribiljett till Formexmassän nästa helg!!! På  Soul of Maïas hemsida!!! :D

Inga kommentarer: