måndag 30 april 2012

Den där tavlan...

En tavla som jag tittat mycket på hos min farmor och farfar. Den hängde på väggen i vardagsrummet. Klart Gud har skägg , hin håle är mörkhyad och har spretiga vingar... klart man får förutfattade meningar om hur det är och inte är. Jag har alltid trott Gud har vitt långt skägg, i dag som vuxen tror jag lite annorlunda, fast han finns ju där i bakhuvudet på farmors tavla. Lite som Moses i den 4 h långa biofilmen jag och min kusin såg på Röda Kvarn i Bränna när vi var 12 och 14 år :)

Jag har fått låna den av min farbror för att göra en kopia på den. Tycker så mycket om den och det är för att den har varit just hos farmor och farfar, det är barndomsminne för mig!

1 kommentar:

Nenne sa...

Jag har också några religösa tavlor som kommer från barndomen. Jesus med lammen. Jesus på berget.. bla .. nu har jag dem här hemma, ingen annan vill ha dem tydligen men jag tycker de är jättefina :) kram // Nenne